Sverigeaxeln

På denna sida kan du läsa mer om hur man använder Sverigeaxeln och kika på några exempel.

Sverigeaxeln är en patenterad, flexibel, framtidssäker och framförallt ekonomisk lösning för din släpvagn. Köper du en Sverigeaxel får du hem delar, anpassade efter dina mått, för att renovera din axel. Dessutom återanvänds original-axelns pendelarmar och bromsar. 
Vill man inte göra jobbet själv går det givetvis bra att lämna in axeln eller hela kärran så gör vi det åt er!

Det finns många fördelar med att välja just Sverigeaxeln:

  • Du sparar upp till 10.000kr genom att välja Sverigeaxeln istället för en utbytesaxel.
  • Den ersätter alla typer av axlar utan anmärkning på besiktning.
  • Nästa gång axeln behöver renoveras eller fastnar i fjädringen räcker det med en renoveringssats för hundralappar och enkla handverktyg för att återställa axeln till nyskick. 
  • Perfekt för hyrfirmor vars släp ofta fastnar i fjädringen, med en Sverigeaxel kostar reparation under 1000-lappen.

Praktiska exempel

Skuren-axel_broms-768x1024

Här hade axelröret spruckit på en ganska gammal kärra. Istället för att lägga nästan 10 000kr på en ersättningsaxel valde kunden en Sverigeaxel som endast kostar 3000kr. Vi har skurit upp det gamla röret för att få ut pendelarmarna som alltså återanvänds när man monterar Sverigeaxeln..

För att anpassa sina pendelarmar från original-axeln till Sverigeaxeln så krävs det lite jobb. Man behöver skära och svetsa. På den här axeln var det original en trekantsaxel som skurits av. Därefter svetsas medföljande delar dit för att anpassa pendelarmen till det nya axelröret. Se resultat på nästa bild.

Har man inte verktyg, maskiner eller möjlighet att göra detta så går det självklart att lämna in sin kärra eller skicka axeln till oss så gör vi jobbet.

Före/efter

Såhär kan det se ut före och efter man renoverar sin släpvagnsaxel med en Sverigeaxel.
På denna axel lät kunden oss göra jobbet.

Kontakta oss och låt oss göra jobbet med din axel:

Instruktionsvideo

En av dem största anledningarna till att folk väljer Sverigeaxeln är inte bara pga priset, utan även att den är väldigt lätt att reparera igen om fjädringen fastnar eller blir stum.

Det enda som behövs är ett reparationskit (nya gummin) och enkla handverktyg. 

Axeln tas enkelt isär och nya gummin monteras på kort tid och för under 1000-lappen. Vilket videon här bredvid visar.

Detta får du med när du köper Sverigeaxeln